October 08, 2009

Cameron Highland - The Land of Heaven



































Few weeks ago, I was heading to the Cameron Highland for the first time. The road was like zig-zag spin non-stop for an hour. Besides, the mountain quite high and unbelievable far from the city.
几个星期前,我第一次往金马仑高原进发。道路崎岖无比,转啊转已经一个多小时。另外,这个山也挺高且非常远得惊人。

Halfway of the road, I getting the chance to see the legendary waterfall at the mountain too. Have some photograph there , and continue the journey to the mountain . Just felt a bit dizzy because it is different with the Genting Highland that I went the most.
中途,我还有机会欣赏山上中的一个传奇瀑布呢~ 在那儿拍一些照片,继续往高山进发。感觉有点晕或呕吐,因为这种上山的感觉有异于我经常去的云顶高原。

Unbelievable is after I reach the mountain , whole Cameron Highland is totally big and it is out of my expectation. Pretty, peaceful, calm and just like a heaven. If I could , I sure live here with family and the person who I love.
简直不相信的是,我到了山上后,整个金马仑高原非常大,出乎意料之。这里美,静,稳,就像是个天堂一样。如果可以的话,我一定带我的家人和我爱的人一起来住。

Cameron Highland have a lot of garden , farm , market , flora and fauna too. I managed to get a lot of pictures more on flower, it is truly a beauty at this beautiful land in the mountain. I also have visited some places like the temple , cafe and other.
金马仑高原有很多花园,菜园,巴刹,和大自然美景。我还好摄下很多珍贵镜头,大多数是花,因为在此地它是个真正的美。我也参观了一些地方如庙,茶亭和其他。

Before this trip ended , we've managed to get to Ipoh and have some dinner there , this time I have conquer 5 bowl of big rice for no problem. Cleanup all the food on the table , everybody was full. Overall, it is a really fun and peaceful trip I ever had.
在旅程还为结束之前,我们还好逗留在怡保去吃晚餐,这次我成功占领了5碗大饭,清除桌上所有的食物,全部人也吃到饱了~总结来说,这个旅程真的开心和平静的一个旅程。

1 comment:

小A/Ayase said...

亲~^///^~

看了你的新文~
好棒的小旅程,让我好羡慕^////^~
不过话说回来,我真的真的真的很喜欢你拍摄上面的前几张黑白色的~
那几张好有FEEL~
可能的话尝试拿去参赛~总觉得挺有意思~
我对小孩子那张最有feel~